collinus

Livet i byhålan med barn och katter

Jäklar

Kategori: Allmänt

... vilket kanonväder helgen har bjudit på! Solen har skinit konstant och långbrallor och jackor har bytts ut mot bikini, shorts och t-shirts. Barnen har väl tyvärr inte uppskattat värmen lika mycket som vi. Minigris blir fort gnällig, och storebror tycker det är för ljust och sitter hellre inne framför Nickelodeon Jr.
Vi vuxna har i alla fall hållit oss utomhus så gott vi kunnat och röjt bort lite av allt avklippt buskage, rensat en del ogräs och försökt få lite sol på våra vinterbleka kroppar.

Idag var planen att klippa gräset, så vi hade sett till att röja bort allt som fanns utspritt över tomten(rishögar och en triljon leksaker). Så startar inte gräsklipparen...
Maken pillade och skruvade och blåste och bankade och drog förgäves i det där förbaskade snöret utan minsta tillstymmelse till tändning. Det slutade med att han ringde ett samtal och lurade hit sin pappa. Efter mycket om och men fick de fart på fanskapet, men då var maken så less på den där gräsklipparen att Jag fick äran att klippa. Men nu är det äntligen gjort, och tomten ser ut som en heelt annan nu när den är nyklippt och fin.

Har jag förresten berättat att jag fått någon konstig knäpp och börjat vilja(!!) baka? Det är helt sjukt, jag gillar egentligen inte att baka. Det blir bara kladdigt och stökigt och massa disk, och tar upp tid som jag hellre lägger på annat. Men på senare tid har jag gått runt och funderat på att baka saker typ hela tiden. Hade det inte varit för att ingredienser ofta saknas, så hade nog frysen varit full av bullar vid det här laget(för hur ofta har man jäst hemma när man typ aldrig brukar baka?).
Senast nu på kvällen ställde jag mig och joxade ihop en mördeg, för jag har fått för mig att jag ska göra hallongrottor i morgon. Bara sådär. Vilket i och för sig inte skadar då det stundar födelsedagsfirande om några veckor. Fast de där hallongrottorna kommer ju hinna ta slut tills dess, jag är världshistoriens största skåpsråtta just nu. Jag är konstant sugen på att gå och tugga på saker, och då i synnerhet onyttigheter. Men även god mat, vilket resulterade i att jag stod i kylskåpsdörren och gnagde på en överbliven bit grillad fläskfilé innan jag gick och lade mig. Det finns ingen ände på frosseriet. Jag skyller på lingonvecka :-p







Kommentarer


Kommentera inlägget här: