collinus

Livet i byhålan med barn och katter

Tack för idag

Kategori: Allmänt

... tack för en underbar härlig dag!
Denna dag är en sådan där som man bara myser över tanken på. Om man bortser från att vi lyckades bli lite sena till det bestämda mötet klockan 13, så har dagens lekdejt på Leos varit helt förträfflig. Nöjda glada barn, nöjda trötta föräldrar x-D
Alltså familjen H... så härliga de är! Supergulliga och näst intill abnormt trevliga och lätta att ha att göra med! Och lika gulliga barn har de!
Vi lekte i totalt 4 timmar, med ett avbrott för fika, och avslut med middag. Kan för övrigt lätt rekommendera kycklingburgaren jag åt med någon sötstark sås i - supergod!
 
Men som vanligt är det det där med andra föräldrar och deras koll på sina barn... Jag tappade själv bort mina egna barn vid några tillfällen då de ena sekunden är precis bredvid, och det räcker med att man vrider på huvudet så är de spårlöst borta :-p Men mina barn vet att man väntar på sin tur, att man inte klättrar upp i en rutschkana då någon faktiskt kan vara på väg nedåt osv... det var det Många andra barn som inte hade någon som helst koll på, alt respekt för. Vilket slutade med att ett av mina egna barn krockade på väg ner för en rutschkana för att en annan unge var på väg Upp i den samtidigt.
Och så hände en läskig grej också, med en stackars mamma som desperat skrek efter min hjälp. Hennes son hade fått ett epileptiskt anfall, och hon satt med honom i famnen och var helt utom sig. Hon behövde hjälp att kontakta ambulans(vilket en man snabbt var på plats att hjälpa henne med), men behövde samtidigt hjälp med att hitta och hålla koll på sin 2-åring som befann sig en bit bort och cyklade. Så jag sprang iväg och hängde med 2-åringen som under just detta tillfälle tack och lov inte var varken blyg eller rädd för en främling som jag som plötsligt hängde efter honom. Tydligen hade hon ett barn Till på kalas på övervåningen mitt i allt kaos, så jag kan knappt tänka mig vilken press och stress det måste ha varit för henne. Tack och lov dök sjukpersonal till slut upp, och jag kunde lämna över hennes 2-åring till henne. Jag hoppas verkligen att allt gick bra för dem <3
 
Nu har grabbarna åkt hem till sin pappa, och huset är sådär tyst och trist och tomt... men jag vet att de har det världsbäst och i skrivande stund sover som små utmattade sjölejon efter en rolig och händelserik dag :)
Min vecka i ensamhet hoppas jag orka utnyttja till att få lite motion och kunna rensa/organisera bort allt jag inte längre vill ha här hemma. Ut med det gamla, in med Mig! Förrådet kommer bli Ännu mer kaos x-D 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: