collinus

Livet i byhålan med barn och katter

Ska vi försöka igen?

Kategori: Allmänt

Med lite roligare bloggande, alltså. Vad trodde Ni? :-p
 
Det har varit lite väl mycket betungande, stundvis kryptiska inlägg här angående mitt liv senaste året, tycker ni inte? Men tro mig, det här året har varit SKIT. Och skiten tycks aldrig ta slut heller, med mer och mer information som ständigt når mig, och insikten om hur många lögner, hur mycket svek och hur mycket äckligt vidrigt beteende som skett utan min vetskap. 
Men vet ni vad? Vi skiter i sånt nu. I alla fall härinne. Åtminstone idag :-p
 
Idag då? Jodå, hade läkartid bokad 8:15 på morgonen, vilket bar med sig det positiva att vi kunde sova en timme längre i morse, barnen och jag. Menne... vem vaknar upp med feber om inte lilleman? Jodå. Så det var bara att plocka upp luren och ringa förskola, arbete, hälsocentralen och fritids(och tacka fan för att jag valde att sätta mig och skriva just det här inlägget, just precis nu om just precis detta, för NU kom jag på att jag måste anmäla VAB till försäkringskassan! Jag kommer tamejfan aldrig ihåg det...).
Upp med barn, stoppa i dem frukost, på med kläder och lämna av storebror på skolan. Sedan hem och baka chokladbollar med sjuklingen som verkligen inte vet hur man gör när man är sjuk. När man är sjuk och har feber ska man i Min värld vara helt sänkt, ligga nerbäddad under täcket i soffan framför TV:n och inte resa sig därifrån mer än för att gå på toa eller fylla på ngt drickbart i ett glas man har intill soffan. Typ. Men inte lilleman inte. Full fart hela dygnet, i stort sett(med någon halv minuts vila i soffan ibland när han plötsligt känt sig trött). Men förkylningsfeber(i detta fall) kan ju komma och gå, så vi sejfar morgondagen med att stanna hemma. Vi har lekdejt bokad på Leos lekland på söndag, och skulle barnen behöva missa den pga sjukdom kommer det gråtas krokodiltårar här hemma :-p
 
På eftermiddagen kom barnens farföräldrar hit för att passa och utfodra grabbarna medan jag pep iväg till Uppsala för att hämta upp exet från tåget då han varit uppe på högskolan några dagar. Fd svärmor är inte så sugen på att köra i Uppsala, och i ärlighetens namn är inte jag särskilt förtjust i det heller(ni skulle sett/hört mig där i bilen - katastrof! X-D ), men jag gillar ju att utmana mig själv med sådant där lite också, så jag gjorde`t i alla fall. Att jag sedan höll på att bli påkörd snett bakifrån på kuppen är helt och hållet mitt fel :-D
Innan jag plockade upp exet sprang jag dessutom in på IKEA och fyllde på förrådet av värmeljus tillika några blockljus(och en ram jag eg inte alls planerat att köpa, men går man in på IKEA kommer man alltid ut därifrån med någonting mer än man tänkt från början), så nu bör jag klara mig nästan ända fram till jul i alla fall...
 
I morgon vankas som sagt ännu en dag hemma med lilleman, och storebror hämtar vi så fort skolan är slut, så får vi se hur vi spenderar resten av dagen. Fredagsmys är i alla fall ett måste!
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: