collinus

Livet i byhålan med barn och katter

Tack för idag

Kategori: Allmänt

... tack för en underbar vanlig dag. Som bland annat spenderats med barnens mormor som kom hit i förmiddags för att rädda dagen som annars blivit kaos.

Minigris fick ett ryck och sov 2,5 timmes förmiddagsvila, och jag behövde bara gå ut En gång till honom under den tiden. Egentligen hade jag nog inte behövt gå ut alls, han hade nog lyckats sova vidare ändå. Jag fick till och med lov att VÄCKA honom för att han skulle hinna vakna till inför lunchen. Det har nog aldrig hänt(åtminstone inte mig) tidigare.

Och jag har känt mig så duktig idag, som värsta husmorsan som stått och gjort hemgjorda raggmunkar till lunch, och hemgjorda fiskbiffar(efter recept från ICA) och hemgjort potatismos till middag. Och både biffarna och moset blev sådär sabla bra att det riktigt, för att använda ett liiite snällare uttryck, "gökade" i munnen.
Det blev så gott så jag tror att jag ska ta mig en liten extra portion nu när Minigris somnat :-p

Den fina mormodern som var ute i trädgården med Minigris medan jag lade storebror för middagsvila(och själv i sedvanlig ordning slumrade till en stund), var tvungen att åka strax före 14 då hon var uppbokad med annat på kvällen och skulle in till stan. Så Minigris och jag stannade kvar ute tills storebror vaknade och också ville gå ut.
Vi gick över och hälsade på ett par grannar som vi knappt sett på hela vintern, sedan tog vi en promenad för att posta ett brev. När brevet var postat gick vi hem så att storsonen fick rita med gatukritorna medan jag sövde Minigris för eftermiddagsvila i vagnen. Sedan åt storsonen och jag mellis ute i sandlådan, tog fram trehjulingen och lekte ute i trädgården tills Minigris vaknade och var vrålhungrig, då var det bara att gå in och laga mat. Tack och lov hade jag stekt fiskbiffarna och skalat potatisen och ställt i en kastrull med vatten medan storsonen sov middag, så det enda jag behövde göra var att koka och mosa potatisen i stort sett. Älska förberedelser.

Nu är familjen utfodrad, ungarna placerade i sina sängar, och jag ska nu gå och pussa storsonen godnatt innan jag går ut i köket och svullar en omgång middag till :-p

Tack snälla mamma för hjälpen idag, det var sååå uppskattat!





Kommentarer


Kommentera inlägget här: