collinus

Livet i byhålan med barn och katter

Prisa gud

Kategori: Allmänt

... det blev återbäring i år också.
Jo, jag tillhör skaran som loggar in på Skatteverket.se samma dag deklarationstjänsten är tillgänglig. Pappersdeklarationen dröjer ibland så länge och jag är för nyfiken. Kan vara bra att veta om jag måste sälja av alla dyrbarheter jag inte har för att betala tillbaka också :-p Dock fick faktiskt maken sin deklaration i postlådan idag.

Idag har jag som de allra flesta torsdagar(och fredagar) fått sällskap av svärmor som hjälper mig med barnen när storsonen inte är på dagis. Jag är så enormt tacksam för hennes hjälp, för jag klarar i princip inte en hel dag med barnen själv. Minigris sover ju helt andra tider än storebror och är vaken när storebror ska sova middag, och storebror tillhör tyvärr inte skaran som man bara kan lägga i sängen, lämna själv där och så somnar han. Nej honom måste man ligga bredvid, alt sitta hos tills han somnar. Vilket ibland kan ta långt över en timme... Och ha en mammig, klängig Minigris med sig då som bara vill traska iväg funkar inte.
Den dagen storebror har slutat sova middag blir det i alla fall liite lättare att ha dem ensam, men psyket lär väl aldrig bli sig likt efteråt :-p

Nästa vecka får jag mig därför en utmaning. På fredagen kan nämligen inte svärmodern hjälpa mig då hon ska på begravning. Vem kommer hit och hjälper mig med ungarna? Hur ska vi överleva?! :-p

Kommentarer


Kommentera inlägget här: