collinus

Livet i byhålan med barn och katter

Jag brukar inte

Kategori: Allmänt

... ha mycket gott att säga om Rimbo Lek & Hobby(husläkarmottagningen), men åtminstone en av deras sköterskor är en djävel på att ta blodprov!

Jag tillhör ju sorten som har väldigt svårt för sprutor och nålar över lag. Jag är rädd, helt enkelt. Och att dessutom förena det med att bli berövad på blod gör att jag blir svimfärdig och illamående och måste sitta med huvudet mellan benen en bra stund efteråt med små korta drickpauser emellan.
Detta gjorde jag klart för provtagningssköterskan redan när jag klev innanför dörren, så i stället för en stol blev jag placerad på en brits. Jag bad henne säga till när hon skulle sticka, och tro på fan om inte kvinnan lyckades tjoffa in nålen utan att jag hann känna ett djävla dugg... grymt imponerande! Hon var så snabb och proffsig att jag blev tvungen att ge henne beröm efteråt, och hon tog emot den genom att tacka för att jag själv informerat så bra om hur jag brukar reagera när nålar är inblandade.
"- Det gör allt så mycket enklare för både dig och oss".

Så hur mycket kritik jag än må ha lagt på Rimbo Lek & Hobby fram till nu eller i framtiden, så ska de i alla fall ha en eloge för att ha fantastikst duktiga provtagningssköterskor.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: