collinus

Livet i byhålan med barn och katter

Det blev visst ett sabla spring

Kategori: Allmänt

... på husläkarmottagningen(aka Rimbo Lek & Hobby) för en annan. Jag var där idag och träffade en mycket sympatisk manlig doktor som lyssnade på mig, ställde mycket frågor, kollade blodtryck, klämde på magen(och mumlade något om att kroppspulsådern kändes lite för väl) och skickade mig till "labbet" för blodprov. Dock skickade sjuksköterskan som hade hand om provtagningen hem mig. Hon vill att jag kommer tillbaka i morgon bitti efter 12 timmars fasta för att lämna blod så att proverna visar bättre resultat.
Sedan ska jag dit i nästa vecka igen och träffa läkaren och se vad proverna visat eller inte.

Hjärtat och lungorna lät i alla fall bra, och blodtrycket var bra, så där fanns inget att anmärka på. Däremot var han inne på samma linje som min make och jag själv, att jag måste försöka få mig lite sammanhängande sömn.

"- Nu kommer jag generalisera lite, men jag har träffat många kvinnor med småbarn som tar på sig "för mycket" ansvar. De tar hand om barnen, hemmet, har kanske börjat jobba och har även mycket ansvar på sitt jobb, och sedan kommer de hem och hämtar barn på dagis, ska laga mat och städa etc etc. De sover dåligt och all sömnbrist och allt ansvar för barn, hem och på jobbet byggs upp till en stress som till slut slutar i att de hamnar i en slags stressrelaterad depression. Jag vill bara att du tänker på det."

Och det är just det jag själv är rädd ska hända, så som jag nämnde i mitt inlägg igår, så måste jag börja släppa taget om mammasamvetet lite och försöka unna mig själv lite Minigris-fria nätter. Med start på lördag. Hur det blir sedan vette fåglarna, men det får vi lösa helt enkelt. Nu har jag i alla fall erkänt för mig själv att jag inte är någon stålkvinna och att jag behöver mer hjälp än jag skulle vilja erkänna.

Så i morgon kommer man må extra urkigt med absolut Noll frukost i magen när man ska ner och lämna blodprov. Jag som blir yr och illamående av nålar som det är redan, nu ska man dessutom behöva lämna blod på fastande mage. Jag lär svimma :-p

Kommentarer


Kommentera inlägget här: