collinus

Livet i byhålan med barn och katter

Victory!

Kategori: Allmänt

Mörkokad kassler, hackad i småbitar
Mjukkokad broccoli, mosad genom potatispress
Fullkornsspaghetti, mosad genom potatispress
En matsked Oatly Mat
Kokvatten från kokta kasslern
Massa rapsolja
Lite svartpeppar, basilika och oregano
Klart!

Minigris åt med god aptit, och maken som fick smaka av sade att "det där skulle jag kunna äta själv, det var ju gott!".

Det blev kassler kvar som jag i morgon ska blanda m kokt potatis och kokt morot.
Jag gillar verkligen kassler då den ger mycket smak och blir sådär mör och fin när man kokar den i stället för torr.
Jag skulle vilja göra barnmat på fisk också, men det enda vi har är några torskbitar i frysen, och det har jag för mig att jag någonstans läst att man ska undvika? Dessutom smakar ju den knappt någonting. Men jag undrar om det inte finns en sådan där fryst portionsbit med lax någonstans... Fast då kommer inte maken smaka :-p

Kommentarer


Kommentera inlägget här: