collinus

Livet i byhålan med barn och katter

Victory X 2!

Kategori: Allmänt

Även idag fick minigrisen hemlagat käk som gick hem.
Jag använde resterna av kasslern jag kokade mör igår, rester av kokt broccoli som blev över från gårdagens middag, samt kokade en bit morot och en potatis som jag precis som igår körde genom potatispressen. I med lite av kokvattnet från moroten/potatisen och en rejäl skvätt olja, samt lite kryddor(nej då, inget salt). Voila! Krubb!
Att det smakade typ likadant som det jag gjorde igår är petitesser, han åt ju :-p

Hans mage är det lite sisådär med. I vaket tillstånd är han hyfsat nöjd, men är det sovdags och han är gasig så är det en väldigt missnöjd kille vi har att göra med. Både igår och idag har han i alla fall bajsat för egen maskin och det har varit rätt kletigt om man så säger. Men det är ju inte så konstigt med tanke på Lactulosen och päronpuréerna han får. Och jag känner som så att så länge det inte är något rinnigt som kommer ut i blöjan så är vi i fas.

Nätterna är lite värre dock, för han är ofta gasig, och vaknar han av det blir han arg och ledsen och låter sig i princip bara lugnas av tutte och/eller sittande vaggning. Alltså han i sittande ställning i min famn medan jag står/går och halvstudsar på golvet... Drygt? Svar Ja. Men vad gör man, det finns två personer till utöver mig och Minigris som vill sova, och skriker Minigris sover Ingen.

Nu har han i alla fall äntligen somnat efter en utdragen och kinkig läggning som jag fick ta över för att få lugn i huset. Mamma är bäst och allt det där. Hata separationsfas.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: