collinus

Livet i byhålan med barn och katter

Som vanligt

Kategori: Allmänt

... de senaste kvällarna, så vaknade Minigris efter mindre än en timme och blev ledsen över jobbiga pruttar som inte ville ut. Bära bära bära. Självklart vaknade ungen till, vilket trots allt var lite positivt då pappa och katterna förvandlades till en bra avledningsmanöver. Han blev koncentrerad på något annat än sin onda mage och pruttade av bara farten. "Farten"... hehe. Usel humor funkar såhär på kvällskvisten efter en välförtjänt och hastigt svept öl :-p

Jag börjar fundera på om man ska köra en Microlax på honom i morgon bara för att utesluta kvarblivet hårt bajs i tarmen. Men jag fegar lite då det råder delade meningar om rekommendationerna av användning av just Microlax på småbarn. Klyx ska tydligen vara "snällare" mot tarmarna enligt Barnakuten.se. Men jag har vänner som blivit rådda att använda just Microlax av läkare, och en annan som rekommenderats det av Vårdupplysningen. Anledningen att jag snöat in på just Microlax är för att vi råkar ha det hemma. Det finns kvar sedan jag födde Linus och själv fick besvär med hemorrojder och förstoppning. Dock var jag själv för feg för att testa det :-p

Någon därute som har erfarenhet från användning av just Microlax på barn?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: