collinus

Livet i byhålan med barn och katter

Nu är det bestämt

Kategori: Allmänt

... om någon helg eller två skickas storebror till sina farföräldrar över åtminstone En natt, så maken och jag kan ägna oss åt en sömnfri natt med tutt-avvänjning med Minigris. Det är nu eller aldrig liksom.
Att det ska behöva ske mitt i "separationsfasandet" är olyckligt, men det måste ske någon gång, och jag vill ha det gjort innan mars då vi ska iväg på den där släktträffen.

Senaste två nätterna har Minigris sovit som jag vet inte vad. Kratta eller arsel, det är underdrifter. Och det är magen som stökat för honom. Dessa förbaskade gaser som vi aldrig lyckas hitta orsaken till.
Är han måhända "dolt förstoppad" igen? Sitter det en klutt därinne och ställer till det?
Är det Lactulosen han inte pallar? Eller får han gaser av päronpuréerna vi ger honom för "bajseriets" skull?
Eller Är det mjölken trots allt? Fram tills avvänjningen blir av kommer jag äta helt mjölkfritt igen, just in case. Vilket kommer bli svårt med suktande chokladbollar i kylen som är gjorda på Milda... Men jag köpte ett paket prosciutto som lördagsgodis till mig själv idag, så jag får hålla mig till det. Snäppet godare och inte lika onyttigt ;)



Kommentarer


Kommentera inlägget här: