collinus

Livet i byhålan med barn och katter

Men det var ju själva

Kategori: Allmänt

... sjutton gubbars anamma(sorry, har blivit skadad av Alfons Åberg) vad sabla självklart det ska vara att ungarna går och blir snoriga IGEN. Som om inte Minigris har nog med bekymmer med tänder och mage och annat sattyg om nätterna, nu ska han behöva bli täppt i näsan också.
Mammagrisen har snorat hela dagen, men trots detta kommer jag faktiskt lämna honom på förskolan i morgon. Jag behöver åka och handla, och det tänker jag INTE göra med Två barn i släptåg när man måste sopa av snöig bil, skrapa bilrutor och kånka matkassar.
Jag känner av liite dåligt samvete angående snoret kontra dagis, men snorat har ungen gjort mer eller mindre näst intill konstant hela vintern i alla fall, det vill liksom aldrig försvinna. Och så länge han inte har feber och/eller hosta, eller är vråltäppt, så anser jag honom vara tillräckligt "frisk". För energin är det inget fel på i alla fall. Närå, det har varit full kastrull hela helgen. Hur han orkar vette fåglarna.

Själv ligger jag här med klassisk söndagsångest och vill inte alls att maken ska jobba i morgon. Jag har ingen som helst lust att ta mig iväg och handla och jag har Verkligen ingen lust att skotta snö, så jag hoppas att den snö som kom idag var den sista på lång tid framöver.
Något jag däremot Vill är att få lite barnfri tid så att jag i lugn och ro kan ha lite hemmaspa. Ni vet, ta ett bad, karva lite, färga håret med färgen jag köpte för flera veckor sedan, fila fötterna(porrigt va?), mota bort tendenserna till "unibrow" och allt sådant där. Lite kroppslig service helt enkelt.
Någon dag skulle jag även vilja åka till jobbet och hälsa på. Även om jag inte saknar själva jobbet i sig, så vore det kul att träffa arbetskamraterna. Åtminstone vissa av dem. Samt ifrågasätta varför jag aldrig får återbetalningskrav för den lön jag fick i november som jag inte skulle ha och som fortfarande sitter på mitt konto och retas för att jag inte får spendera den.

Mest av allt skulle jag dock vilja ha en barnfri dag tillsammans med maken då vi får göra sådant som inte är "måsten". Typ bara strosa runt och mysa i en stad någonstans, äta gott på restaurang, kanske se en film på bio. Bara vara vi. Det vore något!
Nu ska jag dock vända mig åt sidan och titta på en söt(men jobbig) minigris som ligger och snarkar här intill, och drömma om chokladbollarna i kylen som jag säkerligen kommer göra slut på inatt.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: