collinus

Livet i byhålan med barn och katter

Update

Kategori: Allmänt

Jo, den trasiga tanden är nu lagad. I torsdags morse rättare sagt, snabbt och effektivt. Det är bara en provisorisk lagning som jag kommer behöva göra något åt så småningom, men då plånboken gapar tom och jag var tvungen att be om faktura(vilket jag bara får nyttja EN gång), så har jag bestämt att vänta till efter sommaren då jag börjar jobba och får lite vettigare summor i plånboken igen.
Så nu får jag med andra ord hålla alla tummar och tår för att lagningen håller tills dess. Annars blir det typ katastrof.

I morgon kommer delar av släkten hit för att fira Minigris i efterskott, så jag har farit runt och slarvdammat och snabbdammsugit huset. Typ 3 sekunder efteråt kunde man upptäcka skräp på golven igen... så otacksamt.
Båda barnen är lite snoriga och hostiga fortfarande, men de bör inte vara smittsamma längre så vi kör på med kalas i alla fall så vi har det avklarat.
Maken och storsonen ställde sig och bakade bullar på förmiddagen som vi smygsmakat på allihop och de fick klart godkänt. Tårtan som jag tänkte förbereda ikväll blir en sanslöst tråkig, men förhoppningsvis ätbar tingest av hederliga köpta tårtbottnar, lite sylt, chokladpudding och grädde och jordgubbar uppepå. Jag har inte ork till något mer avancerat. Eller råd, för den delen, den här månaden har varit ett ekonomiskt mörker för oss, så vi hoppas på lite ljusare tider för maj månad. Annars får jag väl börja sälja mig på Rimbo centrum :-p

Idag premiärgrillas det hos oss också, ska bli smarresmarr!



Kommentarer


Kommentera inlägget här: