collinus

Livet i byhålan med barn och katter

Lugnet före stormen

Kategori: Allmänt

Nu hostar han också. Minigris alltså. Snoret har runnit på honom utan uppehåll hela dagen, han har haft feber och som sagt börjat hosta precis som storebror. Framför allt nu på kvällen när hans pappa nattade honom hostades det extra mycket. Jag lär med andra ord ha ännu en härlig vaknatt att se fram emot.

Hans bror snorar liite mindre nu, men hostar fortfarande och kommer hållas hemma från dagis i morgon. Det kan med andra ord bli en intressant dag, med två sjuka ungar och en eventuellt insjuknande mamma(jodå, jag har haft ont i halsen hela dagen, då nu går jag bara och väntar på "smällen"). Framför allt då det är måndag och maken jobbar.
I vanliga fall hade jag fått hjälp av min underbara svärmor, men dels har hon också blivit smittad, plus att hon fick tråkigt samtal om dödsfall i familjen idag, så i morgon blir det jag och grabbarna.
Morgondagen kommer därför innebära ett test - ingen middagsvila för storsonen. Dels går det inte att få ihop det då grabbarna sover olika tider, och dels är det ändå dags att korta ner storsonens vila då han tar en hel eeevighet att natta om kvällarna.

Jag själv, som efter kaosnatt fick sovmorgon till 10 i morse, och trots det även somnade som en sten vid storsonens middagsvila, är ju skitpigg nu. Och stinker vitlök gör jag också. Eftersom jag haft ont i halsen hela dagen så ligger ju grabbarnas förkylning och bara väntar på att få bryta ut även hos mig, så jag testade att svälja en vitlöksklyfta tillsammans med en ipren före sänggång. Det kommer ju inte hjälpa ett djävla dugg, men tål att försökas, inget blir ju värre av det iaf. Jag borde nog ha sköljt ner dem med en wirre också :-p



Kommentarer


Kommentera inlägget här: