collinus

Livet i byhålan med barn och katter

Vilken skillnad

Kategori: Allmänt

... det kan bli när man rensar och organiserar lite.
Garderoben i Caspers rum var näst intill tom sånär som på några av Linus urvuxna par skor. Idag flyttade jag över alla Linus gamla urvuxna kläder till Caspers garderob, som blev i stort sett full.



Allt eftersom Casper växer ur sina kläder kommer de att ges bort. Vi är inte typerna som sparar. Dessutom tycker jag att kläder som ligger nerpackade någonstans i flera år får en väldigt speciell doft som är svår att bli av med. Och så blir tyget "oskönt", liksom lite stelt och torrt på något vis. Nä, då är det bättre att de får vandra vidare och slitas ut på en gång.

Linus garderob blev plötsligt väldigt tom, när alla hans urvuxna kläder försvann. Det är bra, nu kan jag fixa förvaringslådor att ställa därinne.



Och så blev det äntligen lite ordning och reda i hans byrå igen!



Idag budade jag dessutom till mig en till vit expedithylla till Caspers rum, modellen större än den han redan har. Jag hoppas kunna hämta den på fredag, så vi kan ställa iordning lite mer i rummet så det faktiskt liknar ett blivande barnrum. Även om han inte kommer flyttas in där på länge än, så är det en trivselfaktor med ett komplett rum.
Han ska nog bli nöjd.



Kommentarer


Kommentera inlägget här: