collinus

Livet i byhålan med barn och katter

Måste bara

Kategori: Allmänt

... dela med mig av ett skämt som en söt liten farbror drog när jag satt i väntrummet och inväntade sambon på sjukhusets röntgenavdelning för ngn vecka sedan.
Den söta lilla farbrorn var en sådan där farbror som Gärna pratar, förmodligen med vem som helst, om typ allt och inget. En sådan där humoristisk liten söt farbror som pratar och pratar och ibland ställer en fråga men knappt låter dig hinna få en syl i vädret till svar.
Han berättade att han var där på återbesök och skulle röntgas för att se att allt gått som det ska.
 
Söta farbrorn: "-Jag fick Gallskrik vettu. Det vet du vad det är va?"
Jag: "-Mjaej"
Söta farbrorn: "- Man skriker för att det gör ont i gallan".
 
Så enkelt och fånigt, men roligt. Gjorde min dag i alla fall :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: