collinus

Livet i byhålan med barn och katter

I väntans tider

Kategori: Allmänt

... på en duschskärm/badskärm/schamponeringsskärm/vadfandetnuheterskärm som jag beställt till Linus, i förhoppningen att den ska göra hårtvätteriet här hemma lite lättare. Ungen HATAR verkligen när det rinner ner vatten i ögonen på honom och får panik när det pratas om att tvätta håret. Jag har berättat att vi snart får hem en smart grej som man kan sätta på huvudet när man ska tvätta håret, så jag hoppas verkligen att den är bra och följer sitt syfte, för Linus skulle verkligen behöva ordentliga hårtvättar nu när han svettas så mycket i värmen. Man vet ju själv hur det kan börja klia i hårbotten när man svettats eller inte tvättat håret på ett tag.
 
Som det ser ut nu får man på sin höjd hälla vatten i bakhuvudet på ungen, och ta en urkramad tvättlapp och rufsa runt uppe på huvudet samtidigt som det gäller att vara snabbt framme med handen och dra bort eventuella vattendroppar som är på väg ner för pannan. Annars blir det gnäll eller skrik och gråt. Och jag vill inte att han ska börja bli motvilligare till att bada än han på senare tid redan blivit, bara för att vi "bråkar" med hårtvätt.
Nä, jag sitter här hemma och väntar med spänning på att den där skärmen ska dyka upp så jag kan få först sälja in den hos ungen, och sedan förhoppningsvis tillåtas kränga på honom den och prova, för nu är han katastrofalt svettig i håret. Var in och stoppade i tappad napp förut och hans kuddar var liksom blöta...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: