collinus

Livet i byhålan med barn och katter

Amen

Kategori: Allmänt

Så föll en stor sten från våra bröst - lokal är bokad! För Er som inte har koll, så talar jag om lokal för bröllopsmottagning(kallas det så förresten?). Vi har till och med Två lokaler bokade i skrivande stund. Inte för att vi är giriga eller så, utan för att vi bokade en igår när vi fick en öppning(byns skolmatsal), men i förmiddags även ringde och undersökte möjligheten att hyra byns församlingshem och faktiskt Fick det.
Vi ska avboka skolmatsalen snarast möjligt, för även om den kostade lite mindre, så får vi så himla mycket mer för pengarna med församlingshemmet. Församlingshemmet är nyare och fräschare och har allt vi kan tänkas behöva. Bord, stolar, porslin, fullt utrustat kök(diskmaskin, yay!), toaletter, you name it. Dessutom har det ett härligt läge med utsikt över åkrar, sjö och kyrkan vi gifter oss i på andra sidan sjön. Jättefint!
Bäst av allt är att vi har tillgång till lokalen hela dagen och fram till kl 12 dagen efter så man hinner åka dit och städa. Och har vi tur nog att ingen annan bokar den under fredagen(dagen innan), så har vi tillgång till att åka dit redan då och ställa iordning lite i förväg vilket skulle underlätta allt väldigt mycket.
 
Det börjar kännas lite overkligt allting nu ju närmare vi kommer dagen D. Jag ska bli Fru. Hur sjukt låter inte det? Jag ska byta efternamn, vilket känns Ännu sjukare. Jag som inte ens har börjat öva in min framtida namnteckning än.
Nytt körkort, nya bankomatkort etc etc. Skönt att det mesta av det löser sig självt, det är väl egentligen bara ett nytt pass jag behöver ordna själv om vi skulle få för oss att dra utomlands(hoppas jag). Eller hur funkar sånt där med alla diverse kort egentligen? Någon som vet?
 
Nu är det iaf bara "småfix" kvar att ordna. Köpa hem lite läsk och sådant, kanske alternativet korv med bröd till matkinkiga ungar. Komma på vad jag ska göra med håret(har en idé om hur jag vill ha det), vilket jag ska försöka fixa själv. Beställa bukett, alt blommor och göra en själv för att spara in några kronor. Känns rätt onödigt att lägga ut massa pengar på några blommor jag kommer ha i en timme ungefär. Då satsar jag hellre mer på klädsel/ringar etc.
Och så det där med smink. Jag är usel på sådant då jag så sällan använder mer än mascara. Så jag funderar faktiskt på att låta det stanna vid mascara och inget mer. Less is more ni vet. För det finns inget fulare än översminkade tjejer. Tycker jag. Framför allt inte när de inte kan göra det snyggt. Men jag är ju lite egen i det avseendet, jag har ju till och med svårt för ifyllda ögonbryn då jag tycker det ser så onaturligt ut, framför allt om de målas för mörka. Men men, smaken är som baken och Jag har iaf två skinkor ;)
Ringarna hämtade vi förresten ut idag, och de är jättefina. Ska försöka få tid/ork att lägga upp lite bilder efter bröllopet sedan.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: