collinus

Livet i byhålan med barn och katter

Testing & sånt

Kategori: Allmänt

Jag har precis provat min brudklänning tillsammans med skorna jag köpte. Det blev precis som jag hoppats - klänningen släpar inte i marken och den blev heller inte för "kort", utan helt perfekt. Att jag sedan inte kan gå i skor med klackar är en helt annan sak :-p
Något mindre bra jag upptäckte var att klänningen inte kommer sitta så snyggt över bysten om inte sambon lyckas snöra åt jäkligt bra. Jag tror inte ens att det kommer bli bra trots ordentlig snörning. Jaja, jag är inte den som kräver total perfektion. Hellre lite skavanker ;)

Efter att ha klippt och färgat håret(och det gör jag själv för jag är snål :-p) så provade jag att locka några hårtestar m tången jag lånat av mamma, och jag kan bara konstatera:
1. Jag kan inte hantera en locktång
2. Även om jag försöker hantera en locktång på vår bröllopsdag så kommer jag inte hinna hålla på med sådant, det kommer ta för lång tid. Och jag kommer nli fly förbannad när det inte blir som jag vill :-p

Jag skulle behöva lära mig göra pincurls eller något så jag kan lägga sådana dagen före och sova med eländet så det bara är att släppa ur och frisera dagen efter. Någon som kan sådant? Och kanske till och med kan rulla upp dem åt mig? Helt gratis givetvis :-p
I värsta fall gör jag min egen specialare, vilket endast kräver fuktigt hår och en hårsnodd. Det blir inte särskilt vackert men ger åtminstone volym i brist på lockar ;-p

Kommentarer


Kommentera inlägget här: