collinus

Livet i byhålan med barn och katter

Olyckskorpen

Kategori: Allmänt

... borde bli min sambos nya smeknamn.
För ett antal veckor sedan fick han ett 800-kilosdäck över benet vilket resulterade i trasig menisk i knät som förmodligen får opereras. En kort tid därefter åkte han på någon form av nackspärr. Han startade sin första semestervecka med att få ta hand om sjuk son, sjuk sambo + en bebis, och på morgonen på sin första arbetsdag, när han skulle sträcka sig efter sin matlåda i kylen, fick han (dock milt nog för att kunba jobba) ryggskott.
Hallå liksom.

Trodde ni det slutade där? Haha, neherrå, inte när det handlar om min karl.
När jag svängde ner "på byn"(Rimbo) för att handla i eftermiddags, passade jag på att titta förbi på sambons jobb för att få mig en puss, och orden jag möts av då är: "-Är det meningen att man ska kunna böja fingret såhär?"
Tro på f-n om han inte gått och skadat sig igen, på ett sådant där brontosaurusdäck som tydligen var på "rymmen" och som sambon då försökte få stopp på.
Han misstänkte fraktur och sitter nu inne på akuten och väntar på svar från röntgen. Har han flax hinner han hem till midnatt då det susat in både helikopter och ambulansbilar som såklart har högre prio än hans finger.
Med all denna otur han haft kan man tycka att han bara MÅSTE få storvinst om han köper en trisslott?
Fast jag tror mer på att han har "tur" och får en tidigarelagd operationstid för sitt knä pga återbud, och därför får skrida längs med altargången på kryckor eller i rullstol på vår bröllopsdag... :-p

Kommentarer


Kommentera inlägget här: