collinus

Livet i byhålan med barn och katter

Jösses Amalia

Kategori: Allmänt

... vad jag höll på att dö svettdöden inatt. Jag vaknade av att Linus var på väg upp på "fel" sidaav mig i sängen, och det var då jag kände hur hiskeligt varmt det var. Det var sådär varmt att man började svettas bara av att tänka, i stort sett. Och givetvis skulle ungen gosa och ligga så nära mig som möjligt, helst med benen uppslängda över min rygg också, och de kändes ju som små brännjärn mot huden.
Linus tyckte nog också att det var rätt varmt, för det tog tid innan han kom till ro och somnade. Med sina fötter placerade på mitt huvud. Jojo.

När ungen äntligen somnat smet jag upp och hissade mörkläggningsgardinen och öppnade upp fönstret så att det skulle komma in lite mer sval nattluft, men det tog evigheters evigheter innan jag till slut somnade på spikmattan. Spikmattan är bra skit.

Idag lämnas Linus av hos sina farföräldrar så att mamman och pappan(och lillebrorsan) ska kunna åka och storhandla och komplettera det sista inför bröllopet. Om exakt en vecka går jag och gängar till mig ett nytt efternamn!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: