collinus

Livet i byhålan med barn och katter

Har insett

Kategori: Allmänt

... att det börjar bli dags för en tripp till IKEA snart. Den i mitt amningsvirriga huvud skrivna inköpslistan börjar bli lång, och der börjar bli akut med vissa saker.

Jag fick på min födelsedag en slant av min moster att köpa vad jag vill för, och jag bestämde redan då att den slanten skulle läggas på en ny kudde till mig. Min kudde, min älskade älskade kudde som mina föräldrar köpte till mig en gång i världshistorien, som hängt med i jag vet inte hur många år och hela tiden varit grymt skön att sova på, sjunger nu på sista versen. Sömmen på ena långsidan har sakta men säkert börjat gå upp mer och mer, så varje gång jag byter sängkläder ligger det en liten hög med stoppning som ramlat ur på golvet.
Hur jag ska lyckas hitta mig en lika skön kudde igen vette gudarna(för jag vet inte vad kudden heter, texten på lapparna har nötts bort för länge sedan), men jag tror att den inköptes på IKEA, så jag får hålla tummarna för att jag får med mig en lika skön kudde hem.

Resterande inköpslista:

* nya kuddar till barnen
* täcke till Minigris
* nya taklampor till barnens rum(plafond eller spottar så man slipper slå huvudet i dem vilket vi i dagsläget gör i Linus rislampa)
* sänghimmel till Minigris(främst inför nästa sommar så åtminstone Han slipper bli myggbiten när han sover)
* nattlampa till Linus
* sänglampa till Linus
* byrå till Minigris
* vägghyllor till båda barnens rum
* ev smygkika på ny, större säng till mig och blivande maken då vår 160-säng bara blir trängre och trängre ju större Linus blir. Och honom kommer vi nog inte få ur vår säng på några år. Och har vi otur hamnar det även en lillebror däri till slut, och det är trångt bara att få plats att nattamma honom.

Ja ni ser ju, listan är redan lång och då har jag inte skrivit med sådant där "onödigt lullull" som man också vill ha.
Tack och lov för IKEA ändå. I mitt tycke snygga grejer till överkomliga priser.

Ja ni ser, det är en del grejer som behövs

Kommentarer


Kommentera inlägget här: