collinus

Livet i byhålan med barn och katter

Collins superklister

Kategori: Allmänt

De flesta småbarnsföräldrar vet, att har man inget lim/klister hemma när det behövs, så finns det(i alla fall i de flesta småbarnsföräldrars hem) ett substitut/tillfällig ersättare - nämligen majskrokar!
Inget klibbar och fastnar så bra som en, av en bebis mun, uppblött majskrok. Det är föräldramässig allmänbildning. Men skulle majskrokarna mot förmodan vara slut, och de mot förmidan skulle vara slut även i affären, och, kors i taket, även riktigt klister/lim OCKSÅ skulle vara slutsålt, så har jag upptäckt en produkt till.
Marshmallowfluff.
Fy för den lede.

Jag fick för mig att jag skulle ha ett Marshmallowfluff-lager i en av Linus födelsedagstårtor. Enda anledningen till att jag fått för mig det var för att jag aldrig tidigare i mitt liv använt/smakat marschmallowfluff. Hade jag gjort det hade jag tagit långa omvägar förbi det i mataffären, för det är det klibbigaste, klistrigaste och sliskigaste sattyg jag någonsin kommit i kontakt med.
Det var praktiskt taget omöjligt att bre över tårtbottnen utan att halva tårtbottnen fastnade på slickepotten. Det blev ett Tunt lager av otyget, så tunt att det i stort sett inte märktes att det fanns något sådant i tårtan. Det fick bli extra mycket mosade jordgubbar och vaniljkräm(som blev misslyckad och förvandlades till vaniljsås som rann ur tårtorna) för att fylla ut och ersätta det icke existerande tjocka marschmallowflufflagret.

Detta var en varning. Ni som tror att marschmallowfluff verkar vara en god och smidig produkt - tänk om!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: