collinus

Livet i byhålan med barn och katter

Sommaren 2013 i tankarna redan

Kategori: Allmänt

Åh vilken härlig känsla det var att hämta barnet på dagis idag, att få uppleva hur hela ungen lyser upp när han plötsligt får syn på sin mamma. Han var i full färd med att promenera omkring vid borden och bänkarna på dagisgården när jag kom, och han var sådär härligt skitig med sand runt munnen efter att förmodligen ha smakat på en näve eller två :-p
Vi tog en "omväg" ner förbi sjön på väg hem från dagis bara för att få njuta lite av det fina vädret, och när vi kom hem bestämde vi oss för att passa på att utnyttja vädret och vara ute ett tag. Linus och jag gungade och lekte i sandlådan medan sambon bytte ut det trasiga halvljuset samt torkarbladen på Ulf-Petter(Peugeoten som ersatte Pden förra Peugeoten Peggy).
Vi plockade även av de stora, nu mogna hallonen från buskarna jag fick när jag fyllde år, och Linus fick ett äpple från äppelträdet som han gick runt och gnagde på. Trots att jag älskar hösten, så känns det lite trist att sommaren lider mot sitt slut nu när barnet äntligen kan gå och strosa runt själv i trädgården. Så jag längtar redan till nästa sommar när han kan vara med ute och vi förhoppningsvis kan få lyckas utföra lite trädgårdsarbete samtidigt. För nu har rabatten och allt annat hunnit växa igen ännu en gång. Jag som kämpade så med "högen" i början av sommaren... jaja, skit händer.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: