collinus

Livet i byhålan med barn och katter

Smygstart

Kategori: Allmänt

Igår kväll/natt smygstartade jag projektet att avsluta snuttandet. Det gick väl sådär. Han fick dock bara snutta En gång, sedan gav jag mig f-n på att vara konsekvent och hålla tuttarna ur vägen.
Det blev en hel del protester i form av gnäll, skrik och gråt, och vi sov som krattor alla tre inatt. När jag klev upp i morse upptäckte jag dessutom att jag fått ett rivsår i pannan under en av barnets lite vildare protester då jag fick mig både en och annan käftsmäll samt spark i magen.
 
Jag hade ju egentligen tänkt att jag skulle börja med detta först till helgen, men jag inser att detta kan ta längre tid än en helg, och då börjar jag hellre mitt i veckan än blir tvungen att ta en hård kamp natt mot måndag och jobb. Man lär vara lagom trött ändå.
 
Inatt är förhoppningen att han inte ska få någon tutte alls. Jag valde att idag ta bort även läggdagssnuttandet som han alltid fått annars. Jag känner att ska man bryta kan man lika gärna bryta helt, annars är risken bara stor att det skapar förvirring. Jag har laddat med att sova med t-shirt på inatt, samt ställt en nappflaska med vatten bredvid sängen som jag ska erbjuda när han vaknar och gnäller. Jag vet redan nu att han kommer brutalrata den(jag har provat förr), men det är värt ett försök. Och är han uppriktigt törstig ger han sig nog och tar den till slut.
 
Jag hoppas hoppas att den här natten ska bli bättre än den förra, men jag är inställd på motsatsen. Wish me luck!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: