collinus

Livet i byhålan med barn och katter

Nja

Kategori: Allmänt

Hittills har det inte prickats av så mycket på den där listan jag hade, men jag har i alla fall bäddat rent i vår - och barnets säng. Och så har vi städat litegrann, dvs vi har torkat bort slipdamm från alla hyllor och andra liknande ytor, och jag har(äntligen) röjt av köksbordet från X antal veckors påbyggd bråte av diverse slag.
Dessutom har jag tagit upp fläsklägget ur frysen, samt skalat och delat alla rotsakerna till rotmoset och lagt i vatten i kylen så det ska vara klart att bara koka i morgon. Så fläskläggskokningen kommer bli av i helgen också i alla fall.
 
Klippa/trimma gräset kommer det inte bli något av då det är för blött ute, och svampen jag plockade förra helgen har börjat slemma ihop, så den blir inte rensad utan har tyvärr förgåtts :(
Man får nöja sig med det lilla man lyckas åstadkomma. Hoppas på mer hyfsat vädrr inför morgondagen så man söipper sitta inne hela dagen, barnet kommer annars nörja klättra på väggarna.
 
Mäe jag var för trött för att blogga nu kände jag. Natti på er

Kommentarer


Kommentera inlägget här: