collinus

Livet i byhålan med barn och katter

Listan

Kategori: Allmänt

Fanns det inte ett TV-program som hette så när vi tidiga 80-talister var små? Med typ Annika Jankell som programledare? Eller blandar jag ihop det med Kia Berg och "Bagen"?
Hur som, jag har en sjudjävla lista över grejer som jag skulle behöva/vilja ta mig igenom under helgen. Eller, det är väl snarare 2 stycken listor. En över saker jag Vill göra, och en över saker jag skulle Behöva göra. Men det får bli en lång lista av båda så får vi se vad som hinns med.
 
Jag Vill/Behöver:
* Koka äppelmos på våra egna äpplen
* Ta en motionspromenad(eller två)
* Ta ett långt avkopplande bad
* Koka fläsklägg och rotmos
* Plocka svamp
* Rensa ur barnets garderob
* Koka äppelris
* Rensa rabatten
* Klippa gräset
* Trimma gräset på utsidan av häcken
* Städa hela huset
* Bädda rent våran + barnets säng
* Rensa svampen från förra helgen(som håller på att ruttna bort)
* Fixa med mina traderavinster + alla extra gratis prylar jag ärvt från mormor/morfar(ska snart lägga upp bilder på min hittills hemliga Tradera-last)
* Städa ur klädkammaren
* Höststäda tomten(plocka in div. utemöbler/leksaker innan höstvädret förstör dem).
* Baka någontin
 
Ja som ni ser är listan ganska lång. Jag är glad om jag hinner ta ett bad och byta sängkläder. Men helst vill jag få huset städat, för det var sannerligen inte igår. Det har sett ut som skit länge, och jag mår psykiskt dåligt av att ha det så.
Lite damm i hörnen dör man inte av, men ständig röra och skitiga köksbänkar i mitt eget hem gillar jag inte. Vem hade kunnat förutspå den egenskapen hos mig under mina tonår? Inte mina föräldrar i alla fall :-p
 

Kommentarer

  • Josephine säger:

    Hojta till om du behöver städhjälp gullet! är jag ledig så hjälper jag dig gärna, jag gillar att städa och får en chans att träffa dig isf ;D

    2012-09-22 | 23:28:47
    Bloggadress: http://j-phine.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här: