collinus

Livet i byhålan med barn och katter

Hmm, vad ska man tro?

Kategori: Allmänt

Natten var faktiskt hyfsad. Barnet kom in till oss tidigt under natten(vet dock inte vad klockan var för jag var för trött för att kolla), var lite kinkig när han skulle somna om men det gick över fort. Sedan sov han faktiskt ovanligt bra. Visst han gnällde till några gånger under natten, men det var såpass snabba och lätthanterliga gnäll att de knappt räknas, i övrigt sov ungen större delen av natten. Tyvärr vaknade han tidigare än jag hade hoppats på, men då hade han ändå sovit ca 11h.
Tyvärr var det en gnällig och klängig unge som vaknade den här morgonen. Han var ovanligt klängig och skulle vara i famnen hela tiden, och så brukar han inte vara, så jag misstänkte att han inte var riktigt kry. Han hade ju trots allt hostat en del vid insomnandet kvällen före(samt snorat hela dagen), och nu kändes han faktiskt lite varm. Vi valde därför att ringa dagis och säga att vi stannar hemma idag. Och jobbet fick uppleva min allra första VAB-dag. Vilken skräll :-p
 
Vi har lekt i den mån barnet orkat, men han har inte alls haft samma energi. Vid 9:30 valde jag att försöka stoppa honom i säng, och det hade förmodligen lyckats rätt bra om det inte vore för att ungen bestämde sig för att ställa sig och bajsa ett par minuter efter att han satts i sin säng. Så det var bara att gå upp och byta blöja, och från tidigare erfarenhet vet jag att det bara blir ramaskri om man försöker lägga honom i sin egen säng igen straxt efter han redan varit där, därför fick han sövas i min säng. Och det gick fort. Och han sov 2,5 timme...
Sedan vaknade han hungrig och fullkomligt länsade tallriken med köttbullar, pasta och majs(va? Majs? Gillar han majs? Neeee... :-p), och hans vanliga energi började synas lite igen, så  jag passade på att sätta honom i bilen så jag kunde svänga ner och handla ett par grejer som jag glömde handla igår, samt lite fredagsmys till ikväll och lite grejer till morgondagens middag som ska få bli lite extra mumsig då min älskade sambo fyller 30+ i morgon ;-)
 
När vi handlat färdigt skuttade vi över vägen till gummiverkstaden tvärs över gatan från affären sett, för att hälsa på barnets pappa(tillika min sambo, såklart) som numer jobbar där. Han var i full färd med att försöka slita loss en fastrostad slang ur ett traktordäck när vi kom. Som tur var var det ganska lugnt på jobbet(efter en tydligen hektisk morgon/förmiddag) så barnet och jag fick en liten rundtur i lokalerna. Gummiverkstadens egen rallybil stod inne för däckbyte, och den tyckte barnet var jättespännande.
Men när pappa var tvungen att jobba vidare satte vi oss i bilen och rullade hem och åt lite mellis. Barnet fick vindruvor och jag fick lyxbiskvier. Rättvist va?
 
Nu sover barnet en 2:a vila, och sambon kom precis hem med pizza, så nu ska vi passa på att äta ensamma i lugn och ro(och just därför kommer barnet vakna när som).
Sköt om er!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: