collinus

Livet i byhålan med barn och katter

Den där ungen och sova

Kategori: Allmänt

Jaha, nu tycks det tydligen vara nya grejen att vägra lägga sig ner i sängen och sova. I stället ska man stå och klänga vid sängkanten och kasta nappar tills det är tråkigt att kasta nappar, och då börja gråta som om världen gått under.
Jag vet inte hur länge jag satt därinne ikväll och sjöng. Jag vet inte heller hur länge jag låg på golvet bredvid hans säng och låtsades sova(man måste ju testa allt). Jag vet i alla fall att jag började frysa där på golvet. Och så vet jag att de gråtmilda protesterna och den till slut annalkande "vinsten" till mamman kom när jag slutade prata med honom varje gång jag försökte lägga honom ner och ge honom napp. Jag lade bara ner honom under tystnad och satt sedan vid hans säng tills han reste sig på nytt, varpå jag utförde samma procedur igen(för varje gång jag lämnade rummet startade protesterna igen).
Såhär höll vi på ett tag, men han gav sig till slut, utan protester, och lade sig själv ner från sittande och somnade. Ska bli spännande att se hur läggningen går i morgon.
 
Nästa helg funderar jag på att dra igång Operation: Neka tutte om nätterna. Kan bli kinkigt(blir alltså Garanterat kinkigt), men jag hoppas det kommer lyckas. För bådas våran sömns skull(och mina stackars nötta tuttar).
 
I morgon ska jag i alla fall äntligen få vara med om att hämta barnet på dagis. Ska bli såå kul!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: