collinus

Livet i byhålan med barn och katter

Blöjsurprise

Kategori: Allmänt

Barnet har som bekant blivit lite småsnorig, i alla fall i ena näsborren. Inatt när han låg och bökade mellan oss i sängen upptäckte jag dessutom att han hade feber, ungen var kokhet, men han sov i alla fall hyfsat. Även i morse när vi klev upp kunde man ana tendenser till feber, men vi kollade aldrig tempen, utan blandade i lite alvedon i hans vattenmugg och har låtit honom klunka fritt ur den under dagen. Ungen har smårysit lite varje gång han druckit då det smakat skumt, men han har druckit i alla fall :-p
 
Som extra grädde på moset så har ungen bajsat ganska löst(bortsett från de halvtuggade russin som kommit ut i näst intill sin ursprungsform :-p) under dagen, han har dessutom bajsat ovanligt många gånger, så det är väl någon mild variant av magsjuka han har åkt på. Eller så fick han bara något konstigt till lunch på dagis igår :-p
Hur som helst håller vi lite koll i blöjan så det inte är något mysko på G, man vill ju helst inte åka på VAB på måndag. Och i morgon ska vi dessutom få fikabesök av min del av släkten som skall fira min sambos födelsedag lite i förskott då vi är upptagna på annat håll när han fyller år, så man hoppas ju att de ska slippa åka på något konstigt. Den som lever får se :-p
 
Helgerna är för all del alltid för korta, men jag längtar faktiskt liite till på måndag, för då ska jag få vara med om min allra första dagishämtning, och det ska bli superkul :)
 

Löjliga familjen

Kommentarer


Kommentera inlägget här: