collinus

Livet i byhålan med barn och katter

Blogga eller inte blogga

Kategori: Allmänt

Det är frågan.
 
Det tycks ha varit en trend sedan ett litet tag tillbaka, att diverse bloggare/bloggerskor(som jag följer) har ledsnat lite och funderar på att lägga av. Själv vill jag väl egentligen inte lägga av, men tiden och orken har inte riktigt varit närvarande senaste tiden, som de få av er som följer mig kanske har märkt.
Och där är väl en av anledningarna till att jag halvt ledsnat lite också - är det egentligen någon som läser? Är det någon som vill att jag fortsätter? Jag är ju ingen sådan där finurlig bloggerska som typ Ketchupmamman, eller humoristisk som Mammabloggen Inga Konstigheter. Jag är ju bara en helt vanlig, småtråkig morsa på landet liksom.
Här hittar man inte en massa roliga anekdoter och sådant, utan mest en massa återberättande av hur senaste natten var, hur mycket barnet har bajsat eller en och annan bild på vad vi haft för oss. Och en hel del gnäll och tyck_synd_om_mig_för_min_son_sover_inte_i_sin_egen_säng-tjat.
Kul läsning, liksom.
 
Men det där med bloggande går ju upp och ned för de flesta. Det är väl mest de som får betalt för att blogga som egentligen inte har något annat val än att skriva en massa blogginlägg varje dag.
Det var en sak att blogga när man fortfarande gick hemma och hade en stund över medan barnet lekte för sig själv eller låg och sov middag. Men nu när vi båda jobbar och är trötta när vi kommer hem och middag ska lagas och vi ska hinna umgås allihop, då sätts bloggandet åt sidan. Familjen först, liksom.
 
Jag lägger nog inte ner bloggen, men inläggen kommer nog fortsättningsvis inte vara så frekventa. Eller i alla fall inte så långa då det mest blir bloggande i sängen via mobilen(vilket är skitdrygt då det inte finns någon app för blogg.se till androidmobiler, och därför bara är bökigt och tar massa extra tid).
Hav förtröstan, jag finns nog kvar. Men en och annan kommentar ibland(ja, nu är jag patetisk och fiskar bekräftelse) gör ju bloggandet lite roligare ;)

Kommentarer

  • Jennie säger:

    I know the feeling! Och så där har jag det med, inte en enda kommentarsjävel = Död åt lusten.
    Puss och trevlig helg!

    2012-09-21 | 22:38:11
    Bloggadress: http://jempie.se
  • Josephine säger:

    Men hallå, jag läser! Sluta för faen inte att skriva, så jag håller mig uppdaterad om ert liv :)

    2012-09-22 | 23:30:30
    Bloggadress: http://j-phine.bloggplatsen.se
  • Micke säger:

    Det beror väl på vad du har för syfte med bloggen. Är det viktiga att någon läser, eller är det skrivandet i sin rent meditativa form som är det viktiga? Är det de sistnämnda så spelar det ju ingen roll om det bara är "stackars mig" gnäll som behöver få komma ut eller om det är innehållsmässigt intressant, det är ju för din egna skull du skriver.

    2012-09-24 | 16:29:44

Kommentera inlägget här: