collinus

Livet i byhålan med barn och katter

Grääääääsligt & så

Kategori: Allmänt

Hans Höghet bestämde sig för att kliva upp ca 06:30 idag, efter knappa 10h sömn. Jahapp.
Själv var jag så förbaskat bortskämd att jag Slapp kliva upp, då sambon tog ungen under ena armen, katten under den andra, och lämnade mig i sovrummet bakom stängd dörr. Älskade älskade karl!
Jag lyckades väl sova 1 - 1,5h tills jag inte kunde utestänga ljudet av gnällig bebis ute i vardagsrummet längre. Hans Höghet har humör ibland må ni tro!

Eftersom hans nattsömn plötsligt blev ca 2h kortare, så fick vi gå över på två vilor idag igen. Han sov dryga 1,5h på förmiddagen, och drygt 2h på eftermiddagen. Och numer sover han sina vilor i sin spjälsäng, vilket funkar skitbra. Jag tror att hans sämre vilor i vagnen kan vara kopplade till det faktum att han gillar att sova lite halvt på sidan, och det kan han inte i vagnen då det är för trångt.
Och det faktum att vi kunnat söva honom i säng både hemma hos sina farföräldrar och morföräldrar, känns väldigt positivt. Det får mig till och med att börja överväga en övernattning hos vänner i Kungsör som vi har planer på att träffa och gå på Parken Zoo med i sommar. Innan var tanken att vi bara skulle åka dit över en dag, men det känns som att det blir så himla mycket bilåkande en och samma dag. Men vi får se. Vi har ju aldrig övernattat någon annanstans med barnet tidigare, så man vet ju aldrig hur en natt på bortaplan skulle gå. Men å andra sidan vet man inte förrän man har provat. Skulle i så fall behöva hitta någon som har en resesäng vi kan låna ett par dagar. Men som sagt, vi får se hur det blir med det där.

Idag har jag ännu en gång klippt gräset. Och fått en ny blåsa, fast på andra tummen. Och jag säger då det att det blir ganska varmt att klippa gräs i gassande solsken. Och har man som jag, ärvt en massa skumma kroppsliga åkommor från min mamma, så innebär all form av ansträngning i varmt väder att man ser ut som en överkokt kräfta i ansiktet. En kulör vilken dröjer sig kvar i ansiktet typ en timme efter man avslutat det man höll på med... 
Och jag slog faktiskt på stort och gick i bikini på överkroppen för att ge skinnet en liten möjlighet till att grunda för sommarens eventuella solchanser. Och tro på f-n om jag inte är lite smårosa om axlarna nu. Dessutom svettades jag en del, vilket visade sig genom att jag kändes helt skrovlig i ansiktet pga intorkat svett. Man kunde liksom rulla till små saltkulor på pannan. Fräscht va?
Men frukta icke, medan jag gav barnet sin kvällsgröt, tappade sambon upp ett bad åt mig som jag kröp ner i när barnet lagts i sin säng. Han hade till och med tänt ljus i badrummet. Älskade karl :)
Nu sitter jag här i soffan och känner mig som en ny människa. Dock en ny människa med träningsvärk lite här och där efter gårdagens pilatesbollspass samt dagens gräsklippning. Det gör till exempel ont i några skumma muskler precis under tuttarna när jag skrattar. Det är lite irriterande faktiskt.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: