collinus

Livet i byhålan med barn och katter

Upptagen

Kategori: Allmänt

Så var barnet i säng. Över en timme senare än han brukar. Det blir lätt så när man har besök hemma och det händer saker som kommer i vägen. Typ akutenbesök och sådant.

Idag hämtade sambon en arbetskamrat i Uppsala. En arbetskamrat som är gammal murare. Han skulle med andra ord hjälpa sambon bygga sin grill. Upplägget var att han skulle komma hit, grabbarna skulle mura ihop grillen, och sedan skulle vi grilla(fast i gamla klotgrillen då såklart). När barnet lagts skulle det ätas lite chips och drickas lite öl(grabbarna då), kanske spelas lite PS3.
Arbetskamraten skulle sova över, och i morgon skulle det sista på grillen fixas, dvs sista armeringsjärnen på, och sedan skulle grillen putsas med murbruk.
Dessvärre blev det lite ändringar i planerna. När arbetskamraten stod och hamrade på en murhacka för att dela ett lecablock, så slog han av en liten stålflisa som sköt rakt in i knogen på honom. Blodet forsade, och han hade ett litet jack mellan knogarna. För att vara på den säkra sidan valde han att åka till akuten, och eftersom båda grabbarna druckit öl(inte mycket, men ändå) så körde jag in honom till Norrtälje sjukhus.
Han kom därifrån med ett litet stygn, tack och lov.

Detta försatte ju grillmurandet i dvala då sambon fick stanna hemma och ta hand om barnet och försöka förbereda lite middag under tiden vi var borta. Tack och lov var vi bara borta ett par timmar, och när vi var hemma igen gick grabbarna ut och fortsatte med murandet medan jag fixade middag.
Dock valde arbetskamraten att åka hem i stället för att sova över, vilket är fullt förståeligt med skadad hand och allt, så sambon har skjutsat hem honom medan jag nattat barnet.
Fick en liten chock när jag tittade på klockan och insåg hur sen sänggång det blivit för barnet, men man kan ju inte följa läggningstider slaviskt jämt. Ibland får det bli lite som det blir. Jag hoppas bara att det inte blir samma spring inatt som det var föregående natt. Jag tror jag var in och stoppade i napp och sade godnatt typ 7 gånger bara före klockan 00:30(han somnade någon gång strax före 20:00). Hoppas det bara är någon tand eller något på gång och inte enbart beror på tappad napp, för då kommer jag förbanna den där sabla nappen. Eller tvinga ungen lära sig suga på tummen i stället :-p

Funderar på att själv ta mig en öl nu. Men gör jag det ringer väl sambon och säger att han kört i diket eller något och behöver bli hämtad. Men vet ni? Den risken tar jag idag ;)

(och ja, jag har tagit några bilder på murbyggandet, men jag lägger upp dem först när grillen är helt klar)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: