collinus

Livet i byhålan med barn och katter

Suck

Kategori: Allmänt

Vad kul det är när barnet inte vill ha mellis utan bara gnäller. Och man utgår från att han är trött(dock lite tidigare än vanligt), och söver honom i vagnen. Och han sover endast en halvtimme. Och vaknar och gnäller. Och får smörgåsrån med mjukost på och blir gnällig så fort han ätit upp det. För att han uppenbarligen är hungrig.
Suck.

Mjukost sätter sig rätt bra i små ansikten också. Och på dagens tidigare rena kläder.
Suck.

Och vad ska barnet få till lunch idag? Köttbullar? Igen?
Eller kanske blodpudding? Igen?
Eller kanske korv? Igen?
Nä, ingen sylta. Den är slut.
Suck.

Och vad ska jag roa barnet med idag? Legat på golvet har vi redan gjort. Likaså i min säng. Gåstolen springer han i nu men ser ut att kunna ledsna på det när som helst(när kexet är slut). Drömmarnas trädgård har vi redan tittat på. Gå ut? Jag orkar inte. Jag har ont i huvudet. Stackars mig buhuuu, eller något.
Suck.

Bara gnäll på den gnälliga mamman. Hela tiden. Kul att läsa om va?
Suck.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: