collinus

Livet i byhålan med barn och katter

Mission: Eftermiddagsvila

Kategori: Allmänt

Tanken var att barnet skulle sova. det gjorde han också, dock inte så snabbt som jag hoppats, så det blev en liten utflykt av det hela.



Vi startade promenaden med lite gungning


Skitkul! I några minuter i alla fall :-p


Siri följde med en bit när vi gav oss av


Har jag sagt att vi bor på landet? :-p


Alléer är trevligt. Finns ett helt gäng häromkring.


Gillar att kameran valde blixt mitt i solskenet


Alltid spännande att titta på vatten


Vi fick sällskap!


Ankor med roliga dunbollar på huvudet


Vi åt lite banan och tittade på ankorna en stund


Linus tyckte de var konstiga


De fick smaka lite majskrok


Såg några änder också


Rånäs gamla stenkvarn


Framsidan. Välbevarad och fin. Brukar vara café om somrarna.


Trädgårdsmästarvillan. Trädgårdsmästare var uppenbarligen
the thing to be förr, de bodde flådigt!


Måste ha varit en djävla stor häst som dundrat fram


Pratkvarnen Linus. Höll låda hela vägen från slottet


För jäkla fint med vår


Men vad hände här??


Jo faktiskt, ungen SOVER


Ändrade ställning på barnet för säkerhets skull :-p


Flitiga familjen myra


Mysigt vid ån


Hittade en slö katt hemma


Och en till


Men den här var nog slöast iaf, och sov ca 1,5h(tror jag, hade ingen
klocka/mobil med mig



Kommentarer


Kommentera inlägget här: