collinus

Livet i byhålan med barn och katter

Idag

Kategori: Allmänt






















Den fula gula trallen på ena delen av terrassen är vänd och ser nu nästan snygg ut. Större delen av gräsmattan(där det var mest behov) är klippt, och jag har grävt upp några maskrosor ur grusgången intill terrassen. Min promenad blev ju som sagt avklarad, och gräsklippningen var som ett helt träningspass bara det. Jag har med andra ord träningsvärk typ överallt nu.
Världens godaste middag bestående av grillad fläskfilé, potatisklyftor, grilloumi, exotic mangosås(Alltid) och sallad är uppäten, och den var som ett litet slags minifirande av det faktum att sambon och jag idag har varit förlovade i 3 år.

I morgon ska jag åka till mitt jobb igen då en mycket kär arbetskamrat skall tackas av inför sin pensionering. Det vill jag inte missa då han betyder mycket och är en av få på min arbetsplats som jag verkligen tycker om och har trivts med. Dessutom brukar de där avtackningarna kunna innebära smörgåstårta och det är ju alltid najs ;-p
Barnet och sambon stannar hemma och hittar på annat i stället.
Tänkte passa på att försöka komma iväg redan efter frukosten så att jag hinner vara där en stund och kanske hjälpa de andra kamma lite post, samt ta mig ett samtal med chefen angående mitt schema när barnet börjar på dagis. Vi har ju lite problem att få ihop det med dagisstängning vissa veckor, så jag ska helt enkelt lägga in önskemål om lite specialtider för att hinna hem innan dagis stänger. Jag kan ju inte få mer än ett nej, liksom. Och får jag ett nej är jag övertygad om att det främst kommer bero på att specifika personer gnällt om det(ni vet, orättviiiist), och jag är ganska säker på att jag kommer veta preciiis vilka de eventuella personerna skulle vara. Men det där är ju som sagt bara ett rent hypotetiskt problem än så länge, så den som lever får se.


Kommentarer


Kommentera inlägget här: