collinus

Livet i byhålan med barn och katter

Hurtbullen rider igen!

Kategori: Allmänt

Har just avklarat träningspass nummer 2 för dagen. Jag har klippt gräset. Och Djävlar i min lilla låda vad jobbigt det var!
Nu ska jag först börja med att prisa det faktum att vi över huvud taget ens Har en gräsklippare. Att den fungerar, och dessutom var Gratis(jättetack svärfar som överlät din gamla gräsklipare till oss), är ytterligare 2 faktorer som gör att den bör prisas en uns. MEN... den är ett blytungt shabrak som kräver all kraft och ansträngning man över huvud taget kan lyckas frammana för att över huvud taget lyckas förflytta den.

En gång i tiden hade den en fungerande hjälpmotor, därav tyngden, skulle jag tro. Dessvärre är hjälpmotorn ett minne blott, och med en uppsamlare på den som lite extra grädde på moset så är den ju därför asjobbig att klippa med.
Men för att prisa den ytterligare en uns, så har den startat utan problem båda de vårar vi hittintills haft 'nöjet' att använda den. Peppar peppar, bör man väl kanske tillägga ;)

Hela gräsmattan är dock inte klippt än. Framsidan är kvar, men där VÄGRAR jag klippa med gräsklipparen. Främst för att gräsmattan sluttar ner mot vägen, och även om jag går i sidled längs med vägen så kommer det sluta med att jag står och spottar och fräser på fanskapet för att det är så tungt, drygt och jobbigt att klippa där. Nepp, ska framsidan klippas med gräsklipparen, får min kära sambo ta tag i den saken. Om inte, plockar jag fram trimmern och går med där i stället.

Nu ska jag hiva i mig typ 2 liter vatten till.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: