collinus

Livet i byhålan med barn och katter

Hurtbulle

Kategori: Allmänt

Den här dagen har börjat bra. Peppar peppar. Gjorde som jag funderade på igår kväll, nämligen att kliva upp tillsammans med sambon och barnet. Jag åt frukost, stoppade gröt i barnet, och sedan lämnade jag pojkarna åt sitt öde och tog mig ut på en rask promenad.
Ca 50 minuter tog det, vilket kändes som ett smärre nederlag då jag som brutalt höggravid kossa på 22kg+ mot nu, gick samma runda på 55 minuter... Dock har jag ett par små "bortförklaringar" till det dåliga resultatet som heter Irriterande Tånagel, samt obefintlig kondition. Mina skor är lite smygtrånga, så tårna kläms ihop rätt bra däri, och har man då en bråkig tånagel(höger "pektå") som trycks in i köttet på tån så gör det ganska ont att gå. Jag fick med andra ord stanna vid typ 3 tillfällen för att försöka riva av en bit av den där nageln. Vilket jag såklart aldrig lyckades med till full tillfredställelse. Jag försökte dock kompensera den förlorade tiden av nagelrivande med att jogga en del av sista biten hem.

Jogga förresten. Lufsa, är nog en bättre benämning. Och satan vad jobbigt det var, då jag dragit på mig lite skön träningsvärk i låren efter gårdagens träningspass med pilatesbollen. Benen kändes med andra ord som bly. Och då alla mina stjärtmuskler förtvinat och försvunnit i ett hav av sladdriga skinkor så kändes det som att ha två sladdriga vingar som flaxade i takt på röven när man sprang. Red Bull - släng dig i väggen, här har vi vingar ändå!
Och det känns riktigt, riktigt sorgligt att inse att jag hade bättre kondition som höggravid, än jag har nu. Men jag blev ju i stort sett stillasittande de första 3-4 veckorna efter Linus kom, så det är ju inte så konstigt egentligen. Men om jag ska palla med jobbet i juni(vilket närmar sig med STORMsteg) måste jag nog ta mig i kragen och försöka komma ut Minst 3 ggr i veckan. Helst varje dag. Så jag ska ta alla chanser jag har att smita ut när sambon är hemma. Framför allt när han jobbar eftermiddag/kväll. Då ska jag försöka ta chansen att smita ut så fort han vaknat på morgonen.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: