collinus

Livet i byhålan med barn och katter

Alltså

Kategori:

... det där påfundet "babyshower"... är det bara jag som tycker det är fruktansvärt fånigt?
Inget ont om Er som haft/ska ha det, smaken är som baken och allt det där. Tycker det känns lite som en snuttifierad möhippa, då jag förstått att en babyshower i regel skall anordnas som överraskning av vänner. Men jag har även sett blivande mammor som anordnat det själva, och då känns det lite som en ursäkt att få presenter.
Presenter brukar ju folk ha med sig oavsett första gången de kommer och besöker bebisen, så ska man bli tvungen att köpa present 2 gånger?

Nä, det där med babyshower är inget för mig. Jag lär aldrig anordna det för någon annat än om jsg blir tvingad under pistolhot. Och jag är glad att jag har en knappt 4-månadersbebis som ammas när det närmar sig bröllop, så jag kan inte supas ner på möhippa. För mågon sådan vill jag inte heller ha.
Varför? För att jag är tråkig. Eller kanske gammal? :-p

Kommentarer


Kommentera inlägget här: