collinus

Livet i byhålan med barn och katter

Kloning

Kategori:

Storebror - vaknar och gnäller alt störtbölar stup i kvarten pga kliande myggbett, dålig sömn från föregående natt och förmodad feber(försöker ta tempen m örontermometern men kan inte då ungen vrider sig undan och gnäller). Åtminstone Tror jag att det är orsake(r)n(a), för fråga honom går inte. Eller, fråga kan jag, men man får bara störtgråt till svar.

Lillebror - stånkar, stönar och kämpar högljutt med pruttar tills han till slut lackar och börjar skrika. Däremellan kämpar han dessutom med en och annan mindre spya och andningssvårigheter pga täppt näsa.

Lillebror stör/väcker storebror med stånk, snarkningar eller skrik, medan storebror stör/väcker lillebror med ett och annat störtböl.
Mitt emellan de två gossarna ligger då Jag, trött som en gnu och med värkande rygg och undrar om jag kan göra en Dolly och låta klona en kopia av mig som kan ta en av ungarna och lägga sig i ett annat rum.
För jag är ju oumbärlig när det gäller pojkarna Lind. Den ena nöjer sig bara med att tröstas av mamma, och den andra nöjer sig bara med att tröstas av mammas tuttar.
Ibland är det kul och avslappnande att vara morsa. Eh.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: