collinus

Livet i byhålan med barn och katter

Andra natten

Kategori:

... och fortsatt kaos från Linus sida. Han hann knappt somna(tror jag, för jag somnade före honom under läggning) innan han vaknade och var förtvivlad. Jag misstänker att det förutom de sönderkliade myggbetten kan vara så att det gör ont i halsen på honom när han hostar. För hostar gör han, och det är vid varje hostningstillfälle som han blir ledsen.
Min egen hosta har börjat lugna ner sig lite(skriver hon och börjar hosta direkt) och jag vet inte om det beror på den utgångna cocillanan eller om det var på väg att bättra sig ändå. Fortsätter detta även i morgon kväll får vi nog överväga att ta honom till en doktor som kan skriva ut lite meducin(som Pippi skulle ha sagt) mot eländet, för jag tänker inte ge honom min cocillana som var bäst före 2010 :-p
Hur vi nu skulle lyckas få i honom någon medicin. Han är enormt misstänksam mot alla sådana nya skumma saker och vill Inte smaka. Alvedonen har vi försökt smyga ner i vällingen och nyponsoppan, men han känner ju direkt att det smakar skumt och dricker inte upp om det är för stor mängd i, så under sin feberperiod har han fått smådoser bara för att få i honom något alls.

Själv mår jag mycket bättre nu även om jag ibland snyter ut tennisbollsfärgat guck i typ samma mängd som ett matskedsmått. Dock mår jag dåligt psykiskt av en incident som skedde tidigare idag under ett telefonsamtal. Jag lät mina egna känslor svalla över vilket resulterade i att jag avslutade samtalet på ett mycket dåligt sätt. Jag har en tendens att göra så när jag blir ledsen och det är ingen egenskap jag gillar hos mig själv.
Nu är jag rädd för att ha sårat personen i andra änden av luren och är rädd för hur detta ska påverka vår vidare relation. Men jag hoppas att personen i fråga vet att mina ord inte menade att såra. Jag bryr mig och är oroad över Hens hälsa och välbefinnande, för Hen betyder väldigt mycket för mig och min familj.

Nu ska jag försöka lirka ner min arma lekamen på en liggyta om ca 25 cm mellan en hostig trollunge och en spjälsäng med en bebis i orolig sömn.
Sova? Jag? Haha, sånt kan jag bara drömma om numer.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: