collinus

Livet i byhålan med barn och katter

Oh my goooood

Kategori: Sova sova sova säng säng säng

Detta är en historisk dag mina vänner. I skrivande stund är klockan 06:39, och barnet ligger fortfarande i sin Egen säng, och har så gjort hela natten.
" - Men varför i hela friden är då Du vaken, varför passar du inte på och sover?", undrar kanske ni då.
Jadu, chocken är väl lite för stor antar jag :-p
 
Jag har varit upp och stoppat i napp runt 2-tiden, och redan då var jag glatt överraskad att han inte skulle över till vår säng. Nästa gång jag vaknade var klockan 04:59, och då knarrade det om hans säng så jag låg startklar för att springa upp och inväntade bara det sedvanliga gnället. Som aldrig kom.
Så när sambons väckarklocka ringde någon gång efter 06 trodde jag inte att det var sant att ungen fortfarande låg i sitt rum, och att han dessutom sov sig igenom både väckarklocka och ljuden från sambon när han gjort frukost och sådant.
 
Straxt innan sambon var på väg ut genom dörren för att åka till jobbet, gnydde det till inifrån barnets rum, och då tänkte jag att "- Nu var det väl i alla fall dags". Men så tusan heller, när jag kommit fram till hans säng är han i full färd med att stoppa in en napp i munnen, och somnar om. Galet.
 
Givetvis utgår jag från att detta mirakel är en engångsföreteelse. Och det skulle inte göra mig någonting alls, jag fick i alla fall uppleva En natt utan barn i sängen, och det kan jag leva länge på ;-)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: