collinus

Livet i byhålan med barn och katter

Lilla vargen

Kategori: Sova sova sova säng säng säng

Barnet vaknar ju i regel någon timme efter läggdags. Det är liksom kutym här hemma, tydligen(och rätt vanligt vad jag har förstått). Inget konstigt i sig, det är bara stoppa i napp, klappa över huvudet och säga Godnatt(oftast i alla fall).
Nyss vaknade barnet som vanligt efter sin första sovda timme. Men inte med smått gnäll(som efter en stund brukar eskalera), utan ett regelrätt illvrål. Vad hände där, liksom? Ungen låg med vidöppna ögon och tittade på mig när jag kom in i rummet. Helskumt.
Ingen dramatisk omsövning dock. "Skämde bort" honom med att sjunga Trollmor och ge ett par extra pussar i pannan, sedan sade jag som vanligt Godnatt och gick ut ur rummet(men stod kvar utanför, beredd på eventuell protest). Ungen låg och sparkade lite, sedan somnade han om.

Illvrål alltså? Skär i mamma-hjärtat att höra, men skönt att han somnade om lugnt i alla fall.

Kommentarer

  • isabellaevita säger:

    Det är så skööönt att alla mammor känner likadant ibland ;) Å skönt med dem som vågar erkänna det tycker jag. Tack för tipset, har verkligen grinat till o från hela dagen haha. Nu känns det lite bättre iaf :) Kram!

    2012-05-12 | 00:36:16
    Bloggadress: http://isabellaevita.blogg.se/

Kommentera inlägget här: