collinus

Livet i byhålan med barn och katter

När man borde

Kategori: Allmänt

... ligga i sängen och ladda batterierna inför eventuell kaosnatt och tidig uppgång med Minigris, så springer mamman runt och grejar med annat i stället. Man måste passa på när storsonen spenderar natten borta, för annars har man aldrig tid.

Ni vet, diska undan kastruller och stekpanna efter middagslagningen, starta diskmaskinen, bädda rent i storsonens säng, vika och lägga undan tvätt, fylla tvättmaskinen inför morgondagen, torka av spisen, rensa kattlådan, byta ut katternas vatten och fylla på matskålen, plocka upp leksaker(och alla andra grejer) som sonen dragit fran tidigare på dagen, sopa av köksgolvet, damma av ett par fönsterbrädor, vattna blommor. Lite smått och gott sådär.
Och äta en tallrik fil med nötter, russin och honung.

Om jag nu bara får tummen ur och faktiskt klär av mig, går och kissar och kryper ner i sängen, så kanske jag till och med lyckas somna före 01 till skillnad från natten före(då jag också for runt som en yr höna för att förbereda mig inför kommande dagens sjukstuga).

Och ni andra då, vad har ni för er såhär en måndagskväll?



Kommentarer


Kommentera inlägget här: