collinus

Livet i byhålan med barn och katter

En produktiv kväll!

Kategori: Allmänt

Vissa dagar när man kommer hem till ett tomt, tyst hus under rådande pappavecka, har man inte ork/lust till någonting. Laga middag till sig själv? Fy fan vad tråkigt! Nä, då dimper man lätt ner i soffan framför TV:n och sticker ned handen i Pringlesburken och äter upp resterna från barnens fredagsmys. Och där blir man kvar till läggdags :-p 
Men så finns det de andra dagarna... när man kommer hem och startar ett/flera projekt, såsom att rensa ur en garderob, organiserar om i skafferiet, eller varför inte skura badkaret?
Idag var en sådan dag. Jag har varit enormt produktiv i köket!
 
Innan jag åkte hem svängde jag in på Willys för att fylla på med nödvändigheter till skafferi, kyl och frysboxar(och har i skrivande stund 750kr kvar som ska täcka övriga matinköp och bensin till nästa lön. och november har inte ens börjat liksom. Fy fan för alla äckliga oktoberräkningar).
Väl hemma kastade jag direkt ihop en sats fröknäcke och slängde in i ugnen, panerade och stekte torskrygg samt kastade ihop broccolimos så jag fick både middag och en matlåda. Efter intagen middag svängde jag ihop en ost/skinkpaj som ska stoppas i frysen till nästa mammavecka så det bara är att ta upp och värma. Jag plockade även upp ett paket köttfärs ur frysen som jag hoppas ha ork att göra en sats köttbullar av i morgon som också ska stoppas i frysen. Och eftersom diskmaskinen var full och jag fick starta den när jag kom hem, är köket nu ett komplett kaos då jag inte kommer plocka ur den och stoppa in allt nerskitat förrän i morgon då disken är torr x-D
 
Efter alla köksgöromål tränade jag dessutom lite rumpa och armar, tog en dusch och sitter nu här framför laptopen med en smoothie full av nyttigheter som jag lyckats skrapa ihop efter en raid i frysen. Snart är det läggdags, och då hoppas jag att min ovanligt produktiva kväll resulterar i lätt insomnande sedan.
 
Men hur det ser ut efter jobbet i morgon är det ingen som vet, då kan jag lika gärna vara åt helt andra hållet och käka en skål vaniljyoghurt och cornflakes till middag i brist på ork/lust/inspiration. Dega i soffan hela kvällen.
Man får passa på att köra så det ryker när orken/inspirationen lyser med sin närvaro ;)
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: