collinus

Livet i byhålan med barn och katter

Att ladda för Leos

Kategori: Allmänt

För ladda behöver man. Leos är kul på så sätt att det är roligt att se barnen ha så roligt. Men det är typ allt :-p
Exet och jag valde att ge bort ett Leosbesök till två av barnens förskolekompisar(ett par bröder) när de hade gemensamt födelsedagskalas i somras. Kan tilläggas att idén inte var min :-p 
Nu har vi mot alla odds fått tummen ur och bokat lekdejt för i morgon på Leos med ovan nämna grabbar och deras päron(vilket för övrigt ska bli väldigt kul då deras föräldrar är sjuukt trevliga och lätta att umgås med). Dock tycktes exet eventuellt ha feber idag när han var här och hämtade lite grejer, så vi får hålla alla tummar och tår för att han lyckats ta hand om sig och vilat ordentligt så vi inte måste ställa in :-/
 
I övrigt har denna dag gått i lugnets tecken måste jag ändå säga. Inga bokade planer, inga måsten. Att sedan grabbarna bus är high chaparall alla dygnets vakna timmar är en annan femma, men jag måste säga att vi haft en riktigt fin dag. Jag blev till och med bjuden på lunch av dem! De hade dukat upp fint med duk och allt inne i lillebrors rum. Knäckebröd, rågkaka, smörpaket, ett kokt ägg(som visat sig börjat ruttna x-D), kaviar, skinka, och små skålar med olika sorters frukostflingor i. Samt en tallrik pärlsocker?! x-D
De är så fina de där två. Jag hoppas in i botten av mitt hjärta att de växer upp till fina, omtänksamma individer som alltid är ärliga och behandlar sina nära och kära med r e s p e k t. Det kommer vara mitt främsta mål under deras uppväxt. Vad de väljer att bli, vilka vägar de än går i livet, kommer jag stötta på alla sätt jag kan. Så länge de är respektfulla individer och vet sitt eget värde och behandlar andra som de själva vill bli behandlade. Allt annat är trivialiteter. 
 
Och just idag är jag så jäkla tillfreds med livet i allmänhet. Det har jag varit i flera dagar, nästan veckor. Somliga beslut i livet är så djävla värt det hörni :-)
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: