collinus

Livet i byhålan med barn och katter

Att förlika sig med...

Kategori: Allmänt

... tanken på att man med största sannolikhet inte kommer få göra det en gång till. Det är lite jobbigt.

Ett samtal/diskussion om det dök upp idag, och en värkande klump uppenbarade i mahen från ingenstans, tillsammans med tårarna som ville sippra ut, men höll sig på plats. Och så känslan att vilja fly som blev påtaglig. Men "fake a smile" åkte fram och jag stod kvar och log och nickade instämmande i samtalet.
 
Men jobbigt var det, och jobbigt är det att bli påmind om. Det där man egentligen inte var intresserad av att göra, men bestämde sig för att göra ändå, utav kärlek. Två gånger. Och kunde gjort en tredje gång, men då avstod från för att det skulle ha knäckt mig just då. Fast jag visste redan då att jag skulle vilja göra det en tredje gång, trots allt jag sagt om att två gånger räcker.
Jag har velat göra det en tredje gång sedan cirka ett år tillbaka, men det är ju en del som ska klaffa. Och det är väl kanske tur att det aldrig gjorde det, med tanke på hur livet ser ut idag. Men åh vad jag hade velat göra det igen.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: