collinus

Livet i byhålan med barn och katter

Natt 2

Kategori: Allmänt

... gick bättre. Vi fick springa in till honom flertalet gånger och stoppa i napp och gunga, men det är ju vardag för oss.
Ungefär klockan 04:30 åkte ungen in i vår säng då han var på vippen att stiga upp för dagen vilket jag inte alls var med på. På något otroligt sätt lyckades jag faktiskt få ungen att somna om inne hos oss och sova till 06:50. Jag själv sov väl inte så jäkla bra då jag hade ungen ytterst med risk för att trilla ned på golvet, så jag fick ju liksom vara "på spänn" hela tiden med en arm runt honom som "fallskydd". Men lägga bröderna Lind bredvid varandra funkar inte, så det var bara att välja på det eller kliva upp före 5 med en unge som skulle ha hunnit bli ett aptrött monster redan innan brorsans dagislämning.

I morgon fyller undertecknad en oansenlig mängd år, och då det blir kalas för släkt och vänner på fredag så har jag med andra ord en del att göra i morgon. Städa städa städa och baka tårtor. Jo, ni läste faktiskt i plural, jag ska baka Två tårtor. En chokladtårta som Jag vill ha, och en vanlig jordgubbstårta(om det nu finns tillräckligt många fina jordgubbar i affären) som alternativ för de som eventuellt inte diggar chokladtårta. Hur man nu Inte kan gilla chokladtårta?? Men det finns ju kräsna barn(läs: MINA barn) som säkert hellre vill ha marsankräm och jordgubbar.

Och så till något helt annat. Jag har fått något slags pysselryck och börjat planera diverse små "fix-projekt" som jag vill ta tag i när tiden och orken finns. Bland annat vill jag piffa till(oh my god jag kan knappt tro att jag just använde ordet Piffa) byrån i Minigris rum. Vi har ju varit på jakt efter en ny(läs: helst billig begagnad), vit byrå till honom tidigare, men efter att ha sett en bild på det stora internetet har jag blivit inspirerad till att göra om den han har i stället. Blir resultatet inge bra är det ju bara att hiva byrån och köpa en ny i alla fall. BLIR den faktiskt bra har vi sparat massa slantar.
Och så letar jag gamla tygbitar/påslakan att sy gardiner till ungarnas rum av. Och något snyggt tyg som matchar halltapeterna som jag kan sy ett nytt överdrag till hallbänkens sittdyna av då den i dagsläget är allt annat än sin originalfärg vit.

Ja ni hör ju, jag hamnar nog på psyket snart för sådana här saker håller jag liksom bara inte på med. Vad har hänt?



Storsonen tidigare idag. "Målar" huset med vatten.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: