collinus

Livet i byhålan med barn och katter

I midsomras

Kategori: Allmänt

... var vi ju över till en "granne" längre ner på gatan och grillade på kvällen. Där var även ett helt gäng till, bland annat två tjejer i typ 10-årsåldern("stora tjejerna" som lekte med Linus). Dessa två tjejer(som så många andra tjejer i deras ålder före dem) fattade tycke för min fina make. Han brukar ha den effekten på småflickor.
Vid något tillfälle i början av kvällen kom tjejerna in till värdinnan och frågade:
"- Vad heter han med blåa ögonen och frillan?"
Och det är ju just de där blå ögonen som fångade även mitt intresse en gång för lite drygt 8 år sedan. De blå, busiga, snälla ögonen. De där ögonen som med bara en blick kan få mig att gå från grav irritation till förälskat fjärilspirr i magen. De där ögonen som fått mig att förlåta sådant som man kanske egentligen inte borde förlåta.
För säg mig, vem skulle inte låta sig drunkna, i alla fall litelitegrann, i dessa?



Min fina, underbara karl, som jag älskar dig!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: