collinus

Livet i byhålan med barn och katter

Vet ni

Kategori: Allmänt

... ? Det är jättetråkigt att köpa sallad ur plocka-ihop-din-sallad-själv-disken på ICA när man ska undvika mjölk. Ingen keso(som jag börjat sleva i min burk innan jag kom på mig själv), inga ostkuber, ingen mozzarella, inte vilken dressing som helst. Och idag orkade jag inte läsa på alla dressingar då vi hade en otålig tvååring och en skrikande minigris i kundvagnen, så det fick bli dressingfritt.
När vi kom hem och skulle äta, så blev jag av med alla mina räkor också, för dem ville tvååringen ha. Och pappan blev av med sina svarta oliver.

Fördelen med salladsbaren är i alla fall att man kan blanda hejvilt precis som man vill, så min sallad innehöll bland annat kyckling, räkor, kräftstjärtar och surimi. Nam nam. Men oj vad jag velat ha några sådana där små mozzarellabollar.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: